Objecte del tràmit

La concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva per a reforçar el teixit associatiu de caràcter industrial de la Comunitat Valenciana, a través d'actuacions per a la industrialització que milloren la competitivitat i la sostenibilitat econòmica, social i mediambiental de les empreses industrials de la Comunitat Valenciana.

Actuacions i projectes subvencionables:

Serà subvencionable, d'acord amb les normes establides en la convocatòria, qualsevol dels següents projectes, desenvolupat entre l'1 de gener i el 31 d'octubre de 2018, que s'emmarquen en alguna de les següents actuacions subvencionables:

1.1. Actuacions per a incorporar noves empreses a les associacions. 
1.2. Organització de programes de formació, trobades, seminaris i conferències destinats a fomentar la millora de la competitivitat i dels processos productius en la indústria valenciana.
1.3. Actuacions de foment de l'ecoinnovació i l'economia circular en la indústria valenciana.
1.4. Participació agrupada en certàmens o altres activitats de promoció exterior.
1.5. Actuacions que ajuden a la transformació del sector al model d'indústria 4.0. 
1.6. Actuacions que fomenten la competitivitat de les indústries del sector per mitjà de millores en l'eficiència energètica.

 

Qui pot sol·licitar-ho?

1. Podran ser beneficiàries d'estes ajudes les associacions empresarials multisectorials d'àmbit comarcal, amb seu o domicili social a la Comunitat Valenciana, que acrediten almenys tres anys d'activitat com a associació empresarial.

2. No seran admeses les sol·licituds presentades per fundacions, agrupacions o qualsevol altres entitats sense ànim de lucre que no estiguen degudament constituïdes com a associacions empresarials comarcals i inscrites en els registres corresponents.

3. No seran admeses les sol·licituds presentades per associacions empresarials que ja hagen presentat una sol·licitud d'ajuda en l'exercici 2018 en la convocatòria de 26 de desembre de 2017 (DOCV de 28/12/17), de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'efectua la convocatòria anticipada per a l'exercici 2018 de les ajudes en matèria d'industrialització per a associacions empresarials industrials dels sectors del calçat, ceràmic, metal·lomecànic, tèxtil, joguet, marbre, fusta-moble i il·luminació, químic, automoció i plàstic de la Comunitat Valenciana, dins de la primera fase d'implantació del pla estratègic de la indústria valenciana.

4. Les sol·licituds que no acrediten clarament la condició d'associació multisectorial i comarcal, podran ser no admeses i excloses de la seua avaluació, sense necessitat que l'Administració requerisca prèviament a l'entitat sol·licitant l'esmena de tal defecte.

5. No podran obtindre la condició de beneficiàries les sol·licitants en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

Quantia de l'ajuda / Procediment de pagament

1. Quantia de l'ajuda:

L'ajuda consistirà en una subvenció del 100 % de les despeses que siguen considerades com a subvencionables, si bé l'ajuda total minimis concedida a una única entitat no podrà ser superior 200.000 euros en l'exercici fiscal en curs i els dos exercicis fiscals anteriors, conforme amb els límits i les condicions previstes en el Reglament (UE) núm. 1407/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis.

2. Despeses subvencionables

1. Tindran la consideració de despeses subvencionables les que satisfacen el que estableix l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que hagen sigut efectivament pagades entre l'1 de gener de 2018 i la finalització del període de justificació, i s'enquadren en alguna de les categories següents:

a) Col·laboracions externes, serveis tècnics, serveis professionals i serveis d'informació i difusió que siguen necessaris per al desenvolupament del projecte. No s'admetran despeses de personal propi de les associacions. En els projectes de participació en certàmens o activitats de promoció exterior s'acceptaran exclusivament les despeses vinculades directament a l'organització i/o participació en aquestes, excepte el lloguer de l'espai.

b) Despeses d'auditoria per a l'elaboració de l'informe de revisió del compte justificatiu de la subvenció per entitat auditora externa inscrita en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, fins a un import màxim de sis-cents euros, IVA exclòs, per sol·licitud.

2. Només seran subvencionables les despeses de les actuacions que beneficien empreses industrials amb centre productiu a la Comunitat Valenciana.

3. No seran subvencionables les despeses que s'hagen repercutit totalment o parcialment a les empreses beneficiades per l'actuació subvencionable.

4. En aplicació del que disposa la disposició addicional tercera de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, els costos subvencionables tindran la consideració d'operacions de capital perquè es consideren activitats d'industrialització, investigació, desenvolupament i innovació i de formació de capital humà, vinculades a la reactivació econòmica.

 

Quan s'ha de sol·licitar?

El termini de presentació de sol·licituds serà des del 28 de febrer fins al 28 de març de 2018, els dos dies inclosos (la convocatòria de 2018 s'ha publicat en el DOGV núm. 8241, de 23/02/2018).

- Només s'admetran les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23:59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).

- Si, tot i que estan obligades a presentar electrònicament la sol·licitud, alguna entitat presenta presencialment la sol·licitud, l'òrgan instructor la requerirà perquè rectifique aquest defecte a través de la seua presentació electrònica en el termini de 10 dies, però es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què haja sigut realitzada la presentació telemàtica; per la qual cosa, si aquesta es produeix després del termini establit en el resolc desé de la convocatòria, la sol·licitud serà no admesa per extemporània.

 

Què s'ha de presentar?

IMPORTANT: CAL LLEGIR PRÈVIAMENT LA GUIA ACLARIDORA PER A SOL·LICITAR AQUESTES AJUDES, que està disponible com a imprés associat al present tràmit de la Guia Prop.

1. SOL·LICITUD general de subvenció (segons model normalitzat disponible en el mateix tràmit telemàtic).

1.1. Aquesta sol·licitud conté les DECLARACIONS següents:

- Declaració responsable de totes les ajudes obtingudes per als mateixos costos subvencionables, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'article 5.2 del Reglament (UE) núm. 1407/2013.

- Declaració responsable que acredite que l'entitat no està incursa en alguna de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i, en particular, que no és deutora de la Generalitat d'obligacions per reintegrament de subvencions.

1.2. D'altra banda, la conselleria competent en matèria d'indústria obtindrà de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb la Llei 39/2015, i en els termes que preveuen els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

No obstant això, el sol·licitant podrà denegar expressament aquesta autorització en la mateixa sol·licitud de subvenció, per a la qual cosa haurà d'aportar les certificacions següents:
- De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.
- De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu del fet que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social
- Dels serveis territorials de la Conselleria competent en matèria d'Hisenda, el certificat acreditatiu del fet que el sol·licitant no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

Aquestes certificacions tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que estableix l'article 23.3 de l'RD 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions.


2. DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se amb la sol·licitud:

a) Annex de declaracions responsables (segons el model normalitzat inclòs com a imprés associat a aquest tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic), que ha de contindre:

I. Declaració responsable del fet que l'entitat sol·licitant compleix la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, o, si és el cas, està exempta d'aquesta obligació, i que es troba al corrent en en compliment de la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d'activitats a la Comunitat Valenciana; del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social; de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes.

II. Declaració responsable que les despeses subvencionables no s'han repercutit totalment o parcialment a les empreses beneficiades per l'actuació.

III. Declaració responsable de les circumstàncies recollides en l'article 11.5 de l'Ordre de bases reguladores, com a criteris de preferència en cas d'empat de puntuació.

b) Còpia escanejada de l'escriptura de constitució de l'entitat sol·licitant i dels estatuts vigents, en què conste expressament l'àmbit multisectorial i comarcal de l'associació.

c) Certificat actualitzat en 2018, emés amb una antelació màxima a la sol·licitud de subvenció d'un mes, en què s'acredite la inscripció vigent en el registre corresponent.

d) Còpia de les actes de les reunions dutes a terme per l'associació en els exercicis 2015, 2016 i 2017, així com dels acords adoptats.

e) Memòria descriptiva del projecte per al qual se sol·licita l'ajuda, segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a imprés associat a aquest tràmit. La memòria serà l'únic referent per a aplicar els criteris de valoració; per la qual cosa, un ompliment deficient, o que siga difícil de comprendre, generarà una valoració inferior del projecte o, fins i tot, una denegació de la sol·licitud.

f) Dades de domiciliació bancària (segons el model normalitzat disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a imprés associat a aquest tràmit), excepte si ja s'han presentat amb anterioritat davant de la Generalitat i no han experimentat cap variació i, en aquest cas, serà obligatori incloure en la sol·licitud general el número de compte utilitzat anteriorment i donat d'alta a aquests efectes.

g) Declaració responsable de totes les ajudes de minimis concedides a la sol·licitant com a única entitat, per qualsevol projecte i independentment dels costos subvencionats, en l'exercici fiscal corrent i en els dos anteriors. (Aquesta declaració es presentarà segons el model normalitzat denominat "Declaració d'ajudes de minimis", inclòs com a imprés associat a aquest tràmit i disponible també en el tràmit telemàtic).

h) Annex normalitzat de dades de l'actuació, en què s'ha d'omplir, en tot cas, el sector a què pertany, el tipus d'actuació entre les previstes en el resolc cinqué, el sumatori de totes les despeses que es consideren subvencionables, una denominació descriptiva del projecte d'inversió, així com la ubicació d'aquest que concrete la província i el municipi.

3. En els casos de no subjecció o exempció, total o parcial, de l'IVA, així com en aquells supòsits en què l'associació aplique una prorrata de l'IVA, ha d'aportar-se, juntament amb la sol·licitud, qualsevol certificat o documentació que acredite les dites circumstàncies i, en cas que no s'aporte, es considerarà que l'import de l'IVA suportat no serà subvencionable. Aquesta situació respecte a l'IVA també s'ha d'explicar adequadament en l'apartat del pressupost de la memòria descriptiva i s'ha de reflectir expressament en l'informe d'auditoria que es presente amb la justificació de l'ajuda.

4. L'òrgan competent per a la instrucció i resolució de l'expedient podrà requerir de l'associació sol·licitant en qualsevol moment altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.

 

Impresos associats

[FINENTI2] GUIA ACLARIDORA PER A LA SOL·LICITUD I JUSTIFICACIÓ DE LES AJUDES EN MATÈRIA D'INDUSTRIALITZACIÓ PER A ASSOCIACIONS EMPRESARIALS MULTISECTORIALS D'ÀMBIT COMARCAL DE LA COMUNITAT VALENCIANA

[DECREIN] ANNEX. DECLARACIÓ RESPONSABLE

[MEMDJAS] MEMÒRIA DESCRIPTIVA DE LES ACTUACIONS (ASOCIACIONS COMARCALS MULTISECTORIALES)

MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA

[MINIMIS] DECLARACIÓ D'AJUDES MINIMIS

[RDBENTI2] RESUM DE DADES BÀSIQUES ASSOCIACIONS COMARCALS MULTISECTORIALS (INENT2)

 

Com sol·licitar-ho?

1. Sol·licitud de les ajudes

- L'associació ha d'omplir i signar l'imprés de sol·licitud i la documentació annexa utilitzant el procediment telemàtic dissenyat per a aquestes ajudes i que estarà disponible en el catàleg de serveis públics interactius de la Generalitat a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), apartat "Serveis en línia", des d'on podran accedir al tràmit de sol·licitud d'ajuda dissenyat a l'efecte.

- Tant la sol·licitud com la resta de documents que s'han de presentar han de signar-se electrònicament amb certificació de persona jurídica, emesa per qualsevol de les entitats admeses en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados) o certificació digital del seu representant, que haurà d'haver-se registrat prèviament en el Registre de Representants de la Generalitat (vegeu els enllaços al dit registre en aquest mateix tràmit).

- Hi ha unes instruccions per a ajudar a presentar telemàticament la sol·licitud general de subvenció i la documentació que ha d'acompanyar-la, en la pàgina web de la Conselleria, disponibles en: http://www.indi.gva.es/tramitacion-telematica (vegeu l'enllaç directe en aquest tràmit).
A més, s'ha elaborat una guia aclaridora per a solicitar les ajudes com a imprés associat a aquest tràmit de la Guia Prop.

2. Esmena de sol·licituds
- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanye amb la documentació que resulte exigible o es considere necessària per a resoldre, es requerirà l'associació interessada perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents requerits, amb indicació que, si així no ho fera, se la considerarà desistida de la petició, amb una resolució prèvia que haurà de ser dictada en els termes que preveu l'esmentada legislació bàsica.

- Els requeriments es regiran pel que disposa l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i 54 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració electrònica de la Comunitat Valenciana.
La notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics, ja que la dita via és obligatòria per a la persona interessada.

- L'esmena o aportació de documentació a iniciativa de l'associació sol·licitant haurà de realitzar-se utilitzant el tràmit de la Guia PROP denominat "Aportació de documentació d'un expedient de sol·licitud d'ajudes de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball", que és tramitable electrònicament amb certificat digital i pot consultar-se en l'adreça següent: http://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=15450 

3. Comissió tècnica instructora:

De conformitat amb el que estableix l'article 10 de l'Ordre 22/2016, de bases reguladores, una vegada examinades les sol·licituds, les que complisquen i acrediten els requisits establits, seran avaluades per una comissió tècnica instructora, que elaborarà una relació ordenada de les associacions sol·licitants admeses amb la puntuació obtinguda i elevarà a l'òrgan concedent les corresponents propostes de concessió i denegació d'ajudes i la determinació de les quanties.
La composició de la comissió tècnica i el seu funcionament seran els establits en els apartats 5 i 6 de l'article 10 mencionat. 

4. Resolució:

- S'ha delegat en la direcció general amb competències en matèria d'indústria la resolució de les sol·licituds de subvencions que es presenten a l'empara de les convocatòries d'ajudes. L'òrgan competent per a la resolució d'aquestes subvencions serà, així mateix, competent per a dictar la resolució prevista en l'article 13 de l'Ordre 22/2016, de bases reguladores. 

5. Notificació de les ajudes

- La resolució del procediment de concessió es notificarà a les associacions interessades per mitjà de la seua publicació en la pàgina web de la conselleria competent en matèria d'indústria (àrea d'indústria), de conformitat i en els termes que preveu la Llei 39/2015 i en el DOGV, en compliment d'allò que s'ha establit sobre publicitat de subvencions concedides en la Llei 38/2003.

- Així mateix, les subvencions concedides es remetran a la Base de Dades Nacionals de Subvencions, per a la seua publicació, amb la indicació de la convocatòria, el programa i el crèdit pressupostari a què s'imputen, el beneficiari, la quantitat concedida i l'objectiu o finalitat de la subvenció.

6. Justificació de les ajudes:

- Les entitats beneficiàries hauran de presentar la documentació justificativa FINS AL 31 D'OCTUBRE DE 2018 de forma telemàtica en els mateixos termes del resolc huité.

- La documentació justificativa que haurà de presentar-se de conformitat amb allò que disposa l'article 14 de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre és la següent:

a) Informe d'empresa auditora de comptes inscrita com a exercent en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes dependents de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, amb el contingut establit en l'article 14, punts 5, 6 i 7 de l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre, signat electrònicament.

b) Compte justificatiu d'acord amb el model normalitzat (disponible en el tràmit), signada per l'entitat beneficiària i avalada per l'informe d'auditoria signat.

c) Memòria tecnicoeconòmica i resum de dades bàsiques de les actuacions, segons el model normalitzat (disponible en el tràmit).

d) En cas d'haver denegat expressament l'autorització a l'òrgan convocant perquè obtinga de manera directa, a través de certificats electrònics, l'acreditació del compliment de obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, caldrà aportar les certificacions indicades en l'apartat dos del resolc nové de la convocatòria.

- La direcció general competent en matèria d'indústria podrà requerir la informació addicional que, en cada cas, estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

 

Com es tramita telemàticament?

Tramitar amb certificat electrònic.

 

Vegeu l'Ordre 22/2016, de 27 d'octubre de 2016

Vegeu la Resolució de 21 de febrer de 2018

Vegeu l'extracte de la Resolució de 21 de febrer de 2018

 

Per a més informació sobre els tràmits i requisits, feu clic en: GVA.es