Objecte, condicions i finalitat:
És objecte de la present convocatòria la concessió d’ajudes per a les inversions associades a les obres o serveis que siguen de competència municipal, segons l’art. 25 de la Llei 7/1985, a realitzar en el bienni 2018-2019. A aquests efectes es consideren inversions les despeses en què incó- rreguen o prevegen incórrer les entitats sol·licitants destinades a la creació d’infraestructures i a la creació o adquisició de béns de naturalesa inventariable, necessaris per al funcionament dels serveis i aquelles altres despeses que tinguen caràcter amortitzable. Es consideraran també com una inversió les despeses originades per l’adquisició de béns a què es refereix el paràgraf anterior que reunisquen alguna de les característiques següents:
a) Que no siguen béns fungibles.
b) Que tinguen una duració previsiblement superior a l’exercici pressupostari.
c) Que siguen susceptibles d’inclusió en un inventari.
d) Que siguen despeses que previsiblement no són reiteratives.
Tot això d’acord amb la definició del concepte pressupostari «inversions reals» definit en l’Ordre HAP/419/2014 del Ministeri d’Hisenda i Administracions Publiques, per la qual es modifica l’Ordre EHA/3565/2008, de 3 de desembre, que aprova l’estructura dels pressupostos de les entitats locals, i seran en general imputables a aquest capítol les despeses previstes en els annexos d’inversions reals que s’unisquen als pressupostos generals de les entitats locals. Les actuacions sol·licitades referides a obres hauran de recaure sobre immobles de titularitat municipal; en el cas de les mancomunitats les sol·licituds hauran de recaure sobre immobles de titularitat dels sol·licitants.
De manera excepcional, i únicament per a les ajudes referides a obres sol·licitades per ajuntaments, podran recaure en immobles de domini públic o de titularitat pública d’administracions diferents de les sol·licitants, sempre que disposen de l’autorització de l’administració corresponent.
El sistema d’execució de les inversions del Pla SOM, quan es tracte d’obres, pot ser d’acord amb el que disposa l’article 33.2 del TRRL:
a) Contractades per la Diputació i, una vegada executades, entregades a les entitats beneficiàries de la inversió.
b) Executades pels ajuntaments o les mancomunitats. En aquest supòsit les entitats poden:
L’assignació del Pla SOM és compatible amb la percepció de qualsevol altra subvenció o ajuda que puga percebre l’entitat beneficiària d’aquesta o d’altres institucions, ens públics o privats, excepte les ajudes que s’hagen concedit de forma directa per dificultats en la seua convocatòria pública, i sempre que l’import total de les subvencions percebudes no supere la despesa de la inversió.
L’assignació del Pla SOM és compatible, així mateix, amb la imposició de quotes d’urbanització o contribucions especials, sempre que l’import total percebut per aquest concepte i l’assignació concedida no supere la despesa de la inversió.
En aquests supòsits s’haurà de presentar el certificat emés per Secretaria, acreditatiu de les ajudes rebudes i/o sol·licitades, com també de l’aprovació o el compromís d’aprovació de la imposició de contribucions especials o quotes d’urbanització, tot detallant el finançament de l’actuació subvencionada.
Beneficiaris:
Podran ser beneficiaris d’aquest pla:
Participació dels ajuntaments en l'elaboració:
Els municipis de la província han de participar en l’elaboració del pla de cooperació, d’acord amb el que preveu l’article 36.2.a) de la LRBRL. Per a això se sol·licita la determinació i/o elecció de les inversions a realitzar. De manera que les actuacions subvencionades seran les seleccionades per les entitats beneficiàries d’aquestes, en el marc de la base segona de la present convocatòria.
Criteris de distribució del Fons:
La distribució de les assignacions del Pla SOM serà:
A) Per als ajuntaments menors de 50.000 habitants i entitats locals menors:
B) Per als ajuntaments amb població igual o superior a 50.000 habitants:
C) Per a les mancomunitats:
L’import total sol·licitat no haurà de superar la quantitat assignada a cada entitat, en funció de les ràtios establertes.
Els romanents o crèdits disponibles per baixes en les adjudicacions o renúncies podran ser reinvertits en la mateixa entitat que els haja produït, sempre que el seu import tinga entitat suficient per a finançar una altra actuació.
La sol·licitud de reinversió de romanents és farà amb la presentació a través de la plataforma «Carpeta ajuntament» del certificat de Secretària de l’acord adoptat per l’òrgan competent, en un termini màxim de tres mesos des que es van produir, entenent per tal el moment de l’adjudicació.
Sol·licituds: requisits, terminis i documentació:
El termini de presentació de sol·licituds serà de vint (20) dies hàbils, comptats des de l’endemà de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província.
Les sol·licituds s’han d’efectuar i tramitar exclusivament per mitjans telemàtics en la plataforma «Carpeta ajuntament», www.dival.es, vista Ajuntament.
Les actuacions hauran de quedar manifestament definides, tant en la seua localització, com en el seu abast. En referència a la localització no s’admetran termes com «alguns», «entorn», «diversos», etc., i haurà de quedar perfectament definida la ubicació, ja siga única o es tracte de diverses, en la qual es desenvolupen les inversions (immoble, carrer, plaça, parc, etc.). Quant a l’abast, aquest s’haurà de definir amb el major detall possible, no s’admetran termes genèrics com «millora d’infraestructures», «adequació d’espai públic» o semblants.
La denominació de cada actuació haurà de disposar del vistiplau de la Diputació de València, que en podrà sol·licitar un aclariment i, si és el cas, la modificació, per a aconseguir la major claredat en la definició de l’objecte de la subvenció.
Es presentaran tantes sol·licituds com actuacions a contractar realitzarà l’entitat beneficiària.
Quan la inversió total que farà l’entitat beneficiària siga pressupostàriament de major import que l’assignació, la diferència serà a càrrec de l’entitat esmentada, la qual haurà d’executar i justificar l’actuació completa.
No es concediran pròrrogues per a la presentació de sol·licituds. Les entitats que no sol·liciten la inclusió en el termini establert no tindran dret a les quantitats inicialment preassignades, i aquestes quedaran a disposició de la Diputació Provincial.
Documentació que haurà d’acompanyar la sol·licitud telemàtica, d’acord amb el que disposa l’article 17 de l’Ordenança general de subvencions:
Per a més informació sobre els tràmits i requisits, feu clic en: BOP.es