L'àrea d'Estudis i Planificació Estratègica de Divalterra, empresa pública de la Diputació de València, va impartir el passat 18 d'octubre davant responsables d'empreses del sector comercial i representants del món de l'associacionisme empresarial d'Ontinyent una sessió formativa amb el títol “Immersió digital en les pimes comercials: Com traure profit d'internet per al nostre comerç”, organitzada per l'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament d'Ontinyent a través de la seua ADL/AFIC.

El Director de l'Àrea d'Estudis i Planificació Estratègica de Divalterra, Miguel Ángel Ferri, i la tècnica responsable de l'àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament d'Ontinyent, Elena Marco, van presentar la jornada al públic assistent, destacant el compromís d'ambdues entitats amb la modernització i el desenvolupament socioeconòmic dels seus territoris.

Aquesta acció formativa, que va estar a càrrec de Fidel Garcia, responsable de projectes estratègics de desenvolupament local de Divalterra, va tindre lloc al Soterrani de les Idees d'Ontinyent, amb l'objectiu de fer arribar a les empreses de dimensions més reduïdes informació sobre la importància de tenir presència online, així com les claus per traure el màxim profit d’internet per al seu negoci amb ferramentes gratuïtes o de costos mínims.

La presentació, amb un format de ponència i una durada aproximada de 90 minuts, va analitzar amb un llenguatge clar i senzill les conclusions de les principals dades estadístiques i estudis especialitzats relacionats amb l’ús d’internet a les xicotetes i mitjanes empreses del sector comercial, així com els nous hàbits de consum d’una clientela cada vegada més exigent.

A més, es van exposar diverses opcions per a que les empreses que encara no tenen presència a Internet puguen visualitzar a través de la xarxa la seua activitat a la clientela potencial de manera senzilla i gratuïta com és el cas de les galeries empresarials online que Divalterra posa a disposició de les empreses dels 236 municipis integrats a la Xarxa ADL, oferint a www.galeriaempresarial.es i la seua versió local ontinyent.galeriaempresarial.es un espai web per a publicar les seues fotografies, productes destacats, descripció dels seus serveis, i enllaços als seus webs o perfils a xarxes socials, a més d'ubicar l'establiment sobre cartografia digital.

Finalment, per a aquelles empreses que estiguen plantejant-se donar el salt no sols a la presència online sinó també a la venda a través d’internet dels seus productes i serveis, es van donar a conèixer les diverses possibilitats existents per a poder obrir un nou canal de venda amb resultats adaptats a les exigències de la clientela i mínimes despeses operatives.

Divalterra posa a disposició d’aquelles entitats que estiguen interessades la possibilitat d’acollir aquesta jornada informativa, per la qual cosa sols cal contactar amb l’Àrea d’Estudis i Planificació Estratègica enviant e-mail a planestrategica@divalterra.es