A través del web www.retailcheck.es qualsevol empresa pot autoavaluar el seu grau d'aprofitament de les ferramentes digitals existents per a la gestió i promoció del seu negoci.

La ferramenta, totalment gratuïta, ha estat desenvolupada per la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball de la Generalitat, amb la participació del Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana i la seua oficina Comerç i Territori (PATECO), en el marc del Pla d'Impuls al Comerç Electrònic a la Comunitat Valenciana 2018-2023.

Una vegada complimentat un senzill qüestionari, s'obté un informe amb el grau de "maduresa digital" de la seua activitat, mesurant aspectes com la presència online a través de web o xarxes socials i l'utilització de solucions de comerç electrònic, màrqueting, comunicació o creativitat.

A més l'informe inclou informació sobre el grau de digitalització del punt de venda comercial o taller artesà, i  recomanacions sobre habiltats, formació i recursos per a promoure la digitalització empresarial.

La Diputació de València, a través de la Xarxa d'Agències de Desenvolupament Local que coordina el Servei de Desenvolupament Local de l'empresa pública Divalterra, es promou la digitalització de les empreses del territori amb xerrades sobre immersió digital per a xicotet comerç (que s'han realitzat ja a una vintena de poblacions com Aldaia, Alzira, Ayora, L'Eliana, Chiva, Catarroja,Torrent, Alginet, o La Pobla Llarga, entre d'altres), i la posada a disposició de les ADL de ferramentes de promoció del comerç online com la guia comercial online www.galeriaempresarial.es que permet a totes les empreses de la província, a través de la seua ADL, aconseguir presència gratuïta online.