Objecte del tràmit: 

Les contractacions objecte de subvenció s'hauran d'efectuar entre 2016 i 2018 a partir de la publicació de la convocatòria i s'han d'executar a centres de treball radicats a la Comunitat Valenciana.

Són destinataris finals d'aquest programa les persones aturades i inscrites com a demandants d'ocupació en els centres SERVEF d'ocupació i que pertanguen a algun dels col·lectius següents:

a) Persones amb diversitat funcional (persona amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 %, així com pensionistes de la Seguretat Social que tinguen reconeguda una pensió d'incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa, i pensionistes de classes passives que tinguen reconeguda una pensió de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat). Així mateix, són destinatàries del programa de foment de la contractació indefinida inicial les persones amb malaltia mental o trastorn mental diagnosticat per centres públics de salut mental.

b) Persones amb diversitat funcional severa (persona amb un grau de discapacitat intel·lectual o malaltia mental reconegut igual o superior al 33 % o amb un grau de discapacitat física o sensorial reconegut igual o superior al 65 %.

Es considera acreditada una discapacitat intel·lectual o malaltia mental igual o superior al 33 % en els casos d'incapacitat permanent total o absoluta en què concórrega una discapacitat de caràcter psíquic o malaltia mental i en els casos de pluridiscapacitat psíquica i física o sensorial igual o superior al 33 %.
 

Qui pot sol·licitar-ho?

En qualitat d'ocupadores, qualsevol persona ocupadora de naturalesa jurídica privada, incloses les persones treballadores autònomes, amb àmbit d'actuació a la Comunitat Valenciana.

Requeriments:

a) Si la sol·licitud es presenta de manera no telemàtica mitjançant representant, acreditació de la representació.
b) Dades de domiciliació bancària. Si la sol·licitud es presenta de manera no telemàtica, s'ha d'acompanyar de dos exemplars.
c) Declaració responsable en què s'expresse que la contractació no incorre en causa d'exclusió.
d) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació.
e) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o el mateix fet subvencionable o de no haver-ne obtingut cap, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) 1407/2013, de la Comissió.
f) Declaració responsable de no estar culpable en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària ni per a ser receptora del pagament al fet que fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003.
g) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides a la persona o entitat sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.
h) Diagnòstic de malaltia o trastorn mental emés pel centre públic de salut mental.
i) Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en els trenta dies naturals anteriors a la celebració del contracte.
j) Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla de les persones treballadores en situació d'alta en la data de contractació.
l) Acreditació, si escau, de la condició de dona víctima de violència sobre la dona, conforme al que es disposa en els apartats 1 i 2 de l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Llevat que conste l'oposició expressa de l'entitat o de la persona sol·licitant (en aquest cas s'ha d'aportar la documentació acreditativa corresponent), el Servef obtindrà per mitjà de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI) i altres sistemes habilitats a aquest efecte, la informació relativa al següent:
a) Identitat de la persona física sol·licitant i, si escau, de la que la represente.
b) Contracte de treball que dóna lloc a la subvenció i la seua comunicació al Servei d'Ocupació.
c) Alta en la Seguretat Social de la persona contractada.
d) Certificació positiva de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, de la conselleria competent en matèria d'hisenda i de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
e) Acreditació que la persona contractada va romandre aturada i inscrita com a demandant d'ocupació en el Servef fins a la seua contractació.
f) Alta en la Seguretat Social de la persona contractada.
g) Certificat o resolució acreditativa de la diversitat funcional de la persona contractada, d'acord amb el que es preveu en la disposició addicional segona de l'Ordre 7/2016.


Quantia de l'ajuda / Procediment de pagament:

1. la contractació indefinida inicial per a persones amb diversitat funcional o persones amb malaltia o trastorn mental i diversitat funcional severa:
L'import d'aquesta subvenció serà el resultat de multiplicar el 80 % del salari mínim Interprofessional (incrementat en la part proporcional de la paga extra) vigent en el moment de la contractació de la persona aturada per el
nombre mínim de mesos de manteniment del contracte establit en la lletra c de l'article 17 de l'Ordre de bases reguladores (12 mesos).
En el cas de contractació persones amb diversitat funcional severa o de dones víctimes de violència sobre la dona amb diversitat funcional, el percentatge establit en l'apartat anterior s'elevarà al 100 %.
Els contractes a temps parcial d'almenys 30 hores setmanals (15 hores setmanals en el cas de persones amb diversitat funcional severa) resulten subvencionables amb reducció proporcional de la quantia de l'ajuda.

2. La contractació temporal de persones amb diversitat funcional severa per un període d'entre 3 i 9 mesos:
L'import d'aquesta subvenció serà el resultat de multiplicar el 100 % del salari mínim interprofessional (incrementat en la part proporcional de la paga extra) vigent en el moment de la contractació de la persona aturada, pel nombre mínim de mesos de manteniment del contracte (aquests contractes han de tindre una durada d'entre 3 i 9 mesos).

3. La transformació de temporal en indefinit de persones amb diversitat funcional severa:
L'import d'aquesta subvenció serà el resultat de multiplicar el 100 % del salari mínim interprofessional (incrementat en la part proporcional de la paga extra) vigent en el moment de la contractació de la persona desocupada, pel nombre mínim de mesos de manteniment del contracte establit en la lletra c de l'article 17 de l'Ordre de bases reguladores (12 mesos).
La conversió a indefinit haurà de tindre lloc durant els 6 primers mesos de la relació laboral.


Quan s'ha de sol·licitar?

El termini per a la presentació de sol·licituds per a l'exercici 2018 s'iniciarà l'endemà de la data de la publicació de l'extracte de resolució de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana núm. 8116, de 02/02/2018 i finalitzarà el 20 de setembre de 2018.

Amb caràcter addicional a aquest termini general, les sol·licituds s'hauran de presentar en el termini de dos mesos des de la contractació objecte de la subvenció.


On s'ha d'anar?

Únicament per a les persones físiques que, d'acord amb l'article 14 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, trien relacionar-se amb l'Administració de manera presencial i que no estiguen obligades a relacionar-se electrònicament amb l'Administració: a) Als registres dels òrgans administratius a què s'adrecen.

  • Als registres de qualsevol òrgan administratiu que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, capítols i consells insulars, als ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú.
  • A les oficines de Correus, de la manera que s'establisca reglamentàriament.
  • A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
  • En qualsevol altre lloc que establisquen les disposicions vigents.

 

Què s'ha de presentar?

a) Si la sol·licitud es presenta de manera no telemàtica mitjançant representant, acreditació de la representació.
b) Dades de domiciliació bancària. Si la sol·licitud es presenta de manera no telemàtica, s'ha d'acompanyar de dos exemplars.
c) Declaració responsable en què s'expresse que la contractació no incorre en causa d'exclusió.
d) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'aquesta obligació.
e) Declaració responsable sobre altres ajudes rebudes per als mateixos costos subvencionables o el mateix fet subvencionable o de no haver-ne obtingut cap, a fi de comprovar que no se superen els límits de l'apartat 2 de l'article 5 del Reglament (UE) 1407/2013, de la Comissió.
f) Declaració responsable de no estar culpable en les prohibicions per a obtindre la condició de persona beneficiària ni per a ser receptora del pagament al fet que fa referència els apartats 2 i 3 de l'article 13 i l'apartat 5 de l'article 34 de la Llei 38/2003.
g) Declaració responsable de les ajudes de minimis concedides a la persona o entitat sol·licitant durant els dos exercicis fiscals anteriors i durant l'exercici fiscal en curs.
h) Diagnòstic de malaltia o trastorn mental emés pel centre públic de salut mental.
i) Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla mitjana de les persones treballadores en situació d'alta en els trenta dies naturals anteriors a la celebració del contracte.
j) Informe de la Tresoreria General de la Seguretat Social relatiu a la plantilla de les persones treballadores en situació d'alta en la data de contractació.
l) Acreditació, si escau, de la condició de dona víctima de violència sobre la dona, conforme al que es disposa en els apartats 1 i 2 de l'article 9 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

 

Per a més informació sobre els tràmits i requisits, feu clic en: GVA.es