La Cambra de comerç, Indústria, Serveis i Navegació d'Espanya, juntament amb la Cambra de comerç de València, han engegat el Programa TICCámaras en el marc del Programa Operatiu “Programa Operatiu Plurirregional d'Espanya FEDER 2014-2020”, amb aplicació en el territori nacional, dins de l'Eix 2 “Millorar l'ús i la qualitat de les tecnologies de la informació i de les comunicacions i l'accés a les mateixes”, en el marc del títol de la prioritat d'inversió “Desenvolupe de productes i serveis de TIC, comerç electrònic i una major demanda de TIC”, i que contribueix a la consecució de l'objectiu específic *OE.2.2.1. “Desenvolupar l'economia digital, incloent el comerç electrònic, per al creixement, la competitivitat i la internacionalització de l'empresa espanyola”, estant cofinançat en un 85%, 80%, 50% pel Fondo Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

El programa té com a objectiu impulsar la incorporació de TIC (Tecnologies de la Informació i de la Comunicació) en les pimes, per a fomentar la competitivitat i aprofitar els avantatges tecnològics en les empreses.

El programa consta de 2 fases:

FASE 1: Diagnòstic assistit de TIC: Aquesta fase inclou un sistema de diagnòstic assistit i personalitzat, es realitzarà una anàlisi del nivell de digitalització de l'empresa, sobre 3 línies d'actuació:

Utilització de les TIC per a la millora de la competitivitat: eines de productivitat, CRM, ERP i Cloud Computing.

Comerç electrònic.
Màrqueting digital: SEU, SEM, analítica web, reputació online, aplicacions mòbils, email màrqueting.
Per a l'execució d'aquesta fase del programa, comptaran amb una sèrie d'assessors tecnològics pertanyents a la Càmera.

FASE 2: implantació: Després de l'anàlisi TIC de cada empresa i el Pla Personalitzat d'Implantació, una sèrie de proveïdors externs a la Càmera realitzaran la implantació de solucions TIC para cada empresa, juntament amb la memòria del projecte que van a implantar.


Dirigit a:

Les ajudes van destinades a totes les empreses de la província de València que complisquen els següents requisits:

Ser una pime (xicoteta o mitja empresa) o autònom.
Estar al corrent de pagaments de les seues obligacions tributaris i amb la Seguretat Social.
Complir la normativa d'ajudes de minimis segons el  previst en el Reglament (CE) 1998/2006.
Estar donat d'alta en el Cens del IAE. Independentment dels epígrafs del IAE en els quals estiguen donades d'alta, queden exceptuades aquelles empreses que operen en els sectors de la pesca, l'aqüicultura, el carbó i la producció primària dels productes agrícoles que figuren en la llista de l'Annex I del TFUE
No trobar-se culpable en cap de les prohibicions al fet que fa referència l'article 13 de la Llei 38/2003


Import subvencionable:

​Diagnòstic (FASE I): sense cost per a l'autònom o pime. 
Implantació del pla (FASE II): subvencionem fins a un 50% per a inversions d'un màxim de 7.000 € en desenvolupament tecnològic.
Programa finançat per Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).


Tramitació:

El tràmit de sol·licitud de participació és molt senzill. Es pot dur a terme a través dels següents mitjans:

  • Registre presencial en Càmera València
  • Registre electrònic Haurà de disposar de Certificat digital i de l'aplicació Autofirma

En qualsevol cas s'hauran d'emplenar i presentar:

  • Imprès de sol·licitud (la persona signatària haurà de tenir la condició de representant legal de l'empresa) - (Annex II)
  • Certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària d'estar al dia en les seues obligacions (fent esment a la Llei de subvencions)
  • Certificat de la Seguretat Social d'estar al dia en les seues obligacions (fent esment a la Llei de subvencions).
  • Declaració jurada del compliment de les condicions de participació (Annex III)
  • Persona física: còpia compulsada del DNI del sol·licitant
  • Persona jurídica, còpia compulsada de:
  • DNI del signatari de la sol·licitud amb poders suficients
  • Poder de representació de la persona que signa la sol·licitud (la persona signatària haurà de tenir la condició de representant legal de l'empresa)
  • Targeta d'Identificació Fiscal de l'empresa

L'avaluació de sol·licituds de participació i admissió d'empreses al Programa TICCámaras es realitzarà en l'ordre en el qual hagen sigut registrades en la Càmera.

La resolució de les sol·licituds serà comunicada als beneficiaris per escrit a través de la Cambra de comerç.