Objecte del tràmit:

Concessió duna ajuda per a la realització d'inversions destinades al desenvolupament de zones forestals i a la millora de la viabilitat dels boscos, basades en la gestió sostenible i multifuncional d'aquests:

  • Operació 8.5.1. Instruments de gestió forestal sostenible.
  • Operació 8.5.2. Gestió forestal sostenible per a la millora ambiental, paisatgística i per al foment dels ecosistemes forestals.
  • Operació 8.6.1. Inversions per a la transformació i la comercialització de productes forestals.



Qui pot sol·licitar-ho?

  • Operació 8.5.1. i operació 8.5.2.: 

Les persones físiques o jurídiques, titulars de drets de propietat o d'ús i gaudi de terrenys forestals de la Comunitat Valenciana, privats o municipals no gestionats per la Generalitat Valenciana, de manera individual o agrupades per mitjà d'alguna modalitat permesa en la legislació vigent.

En el cas d'agrupacions integrades per diversos titulars de terrenys forestals de dret privat, sense necessitat que es constituïsca com a personalitat jurídica per a dura a terme en comú les actuacions previstes en aquesta ordre, s'ha de nomenar un representant, d'entre els membres de l'agrupació, amb poders suficients per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. En aquest cas, cada membre de l'agrupació tindrà igualment la consideració de beneficiari. 
 

  • Operació 8.6.1.:

Les persones físiques o jurídiques el domicili fiscal i la principal activitat de les quals radique a la Comunitat Valenciana, que duguen a terme o es comprometen a fer activitats industrials de mobilització, transformació i/o comercialització de productes forestals no de fusta (suro, resines, plantes aromàtiques i medicinals, mel, fruits i la resta de productes alimentaris forestals), i de la fusta residual procedent de tractaments silvícoles, tallades i aprofitaments forestals la destinació dels qual siga la producció de biomassa, i que responguen a a microempreses, petites i mitjanes empreses (PIME) que complixen els criteris establits en l'annex I del Reglament (UE) núm. 702/2014 de la Comissió de 25 de juny de 2014 pel qual es declaren determinades categories d'ajuda en els sectors agrícola i forestal i a zones rurals compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea.

Els titulars privats de terrenys forestals i les associacions d'aquests.

Els municipis i les associacions d'aquests.

 

Quantia de l'ajuda / Procediment de pagament:

  •  L'import de les ajudes es determinarà d'acord amb els criteris de selecció i de prioritat descrits en els annexos II, III i IV de l'ordre de les bases.
     
  • Per raons d'eficàcia i d'eficiència administrativa, l'import subvencionable mínim de cada sol·licitud ha de ser superior a 4.000,00 euros i l'import subvencionable màxim és l'establit en els annexos II, III i IV de l'ordre de les bases.

El procediment de cobrament es durà a terme tenint en compte el que estableix l'article 8 de l'annex I de l'ordre de les bases.



On s'ha d'anar?

  • Presencial

a) Als registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.
b) Als registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, capítols i consells insulars, als ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit el conveni oportú.
c) A les oficines de Correus, de la manera que s'estableix reglamentàriament.
d) A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
e) En qualsevol altre lloc que establisquen les disposicions vigents.
 

  • Per internet

Tramitar amb certificat electrònic

 

Què s'ha de presentar?

Recollida en l'article 5 de l'annex I de l'Ordre de bases
La sol·licitud ha d'anar acompanyada de la documentació següent:

a) Justificació de la titularitat:

  •  De drets de propietat, preferentment per mitjà d'un certificat cadastral descriptiu i gràfic;
  •  De drets d'ús i gaudi, per mitjà de qualsevol forma vàlida en dret. 

b) En el cas de persones jurídiques, un certificat de l'acord de l'òrgan de govern competent, segons els estatuts, per a sol·licitar l'ajuda i acceptar els compromisos que se'n deriven.

c) En el cas de persones jurídiques i associacions de titulars forestals, una còpia de les escriptures i/o dels estatuts registrats de l'entitat sol·licitant; en el cas d'associacions de titulars forestals, autorització signada per tots els titulars de les finques a favor de l'associació perquè aquesta puga sol·licitar i percebre l'ajuda.

d) Acreditació de la representació, constatada per qualsevol mitjà vàlid en dret, de les agrupacions integrades per diversos titulars de terrenys forestals de dret privat. Cal d'adjuntar-hi la relació de finques i unitats registrals.

e) Memòria justificativa de l'actuació que cal dur a terme signada pel sol·licitant o pel representant. En el cas d'ajuntaments, es farà constar la partida pressupostària a la qual imputaran l'actuació. En el cas d'actuacions de gestió forestal conjunta, caldrà presentar una relació de finques i d'unitats registrals. Referència a l'instrument tècnic de gestió forestal indicat en el punt 5.3. de l'annex III, per a les actuacions que s'hi acullen.

f) Pressupost de l'actuació que cal dur a terme, amb un desglossament per partides i per conceptes de despesa, signat pel sol·licitant o el representant.

g) Mapa topogràfic o ortofoto a escala entre 1/5.000 i 1/50.000, segons l'actuació prevista, que implique actuacions sobre el terreny.

h) Model de domiciliació bancària omplit degudament d'acord amb l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'administració de la Generalitat.

 

Impresos associats

SOL·LICITUD PER A LA CONCESSIÓ D'AJUDES PER A L'APLICACIÓ DE MESURES DE GESTIÓ FORESTAL SOSTENIBLE EN EL MARC DEL PROGRAMA DE DESENVOLUPAMENT RURAL DE LA COMUNITAT VALENCIANA 2014-2020

MODEL DE DOMICILIACIÓ BANCÀRIA

 

Per a més informació sobre els tràmits i requisits, feu clic en: GVA.es