Objecte del tràmit:

La Generalitat, a través del foment de la transparència i la participació ciutadana, té com a objectiu estimular la dinàmica participativa de la població promovent que siguen els mateixos integrants d'un col·lectiu els que promoguen iniciatives i instruments de participació activa. La participació és, d'aquesta manera, la forma de vincular-se a un projecte col·lectiu i d'implicar-se la ciutadania en les decisions i actuacions de les institucions públiques.

Les entitats ciutadanes són un dels vehicles fonamentals a través dels quals es promou la participació activa de la ciutadania en l'esfera pública. És per això que es considera necessari destinar subvencions a les dites associacions.

 

Qui pot sol·licitar-ho?

- Les federacions, confederacions, associacions i fundacions de la Comunitat Valenciana amb seu o delegació estable en aquesta.

Requeriments:

  • Estar inscrites en el Registre Nacional d'Associacions o en el Registre Autonòmic d'Associacions de la Comunitat Valenciana o en aquells registres especials, establits per la normativa vigent.
  • No estar incurses en les prohibicions que, per a obtindre la condició de beneficiaris de subvencions, estableix l'article 13 de l'LGS.
  • Estar adaptades, en el cas d'associacions, federacions i confederacions, a l'àmbit d'aplicació de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació i, en el cas de fundacions, a la Llei 8/1998, de 9 de desembre, de fundacions (per a fundacions de la Comunitat Valenciana) o a la Llei 50/2002, de 26 de desembre, de fundacions (per a fundacions d'àmbit estatal).
  • En el cas de federacions, confederacions i associacions veïnals, en l'estatutde les quals quede recollit expressament el seu caràcter d'entitat veïnal.


- No podran beneficiar-se d'aquestes subvencions:

  • Les associacions i federacions integrades en una federació o confederació, que hagen sol·licitat una subvenció en la present convocatòria per al mateix projecte presentat per la seua federació o confederació.
  • No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats en què concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats segon i tercer de l'article 13 de l'LGS. A aquest efecte, l'entitat sol·licitant ha d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19 de l'RLGS, circumstància que serà comprovada d'ofici per l'òrgan instructor del procediment, segons el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPACAP), llevat que conste expressament en el formulari de sol·licitud l'oposició expressa de l'interessat. En aquest últim cas, s'haurà d'acreditar presentant els corresponents certificats emesos per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i la Tresoreria General de la Seguretat Social, que indiquen el fet d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social
  • La justificació de les entitats de no estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, contingudes en els apartats segon i tercer de l'article 13 de l'LGS, es realitzarà per mitjà de declaració responsable.

 

Quantia de l'ajuda / Procediment de pagament

Quantia:
- La subvenció màxima per projecte serà:

  • a) Per al cas de federacions i confederacions autonòmiques: 40.000 euros.
  • b) Per al cas de federacions i confederacions d'àmbit inferior a l'autonòmic i associacions o fundacions d'àmbit autonòmic: 15.000 euros.
  • c) Per a la resta d'associacions o fundacions: 6.000 euros.


- Els projectes que hagen superat la puntuació de 50 punts, se subvencionaran atenent el límit anterior, i es concediran les subvencions per ordre de puntuació de major a menor fins a l'esgotament dels fons previstos en la present convocatòria.

Pagament:

  • El pagament de les subvencions es realitzarà en pagament únic, després de la justificació de la despesa realitzada, per mitjà de transferència bancària al compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud.
  • El termini màxim per a la presentació de la justificació de la subvenció finalitzarà el 31 d'octubre de 2018.



Actuacions subvencionables: 

- Se subvencionaran les actuacions destinades a:

  • a) Dissenyar i executar accions de formació en matèria de participació ciutadana, foment de l'associacionisme i foment de la cultura de la transparència en les entitats, de manera que s'afavorisca una major relació de les entitats ciutadanes amb el seu entorn.

 

  • b) Millorar la capacitat de les entitats per a desenvolupar el seu projecte associatiu i les activitats derivades, per mitjà de la transparència de les seues actuacions i el foment de la participació dels associats i les associades en el dia a dia de l'entitat.

 

  • c) Fomentar la cooperació interassociativa o el treball en xarxa amb altres entitats per a aconseguir interessos comuns i l'optimització de recursos, mitjans i informació.


- Així, se subvencionaran activitats i accions consistents en: 

  • a) Cursos de formació, seminaris, jornades, congressos o altres accions anàlogues en matèria de participació ciutadana, transparència i foment de l'associacionisme, en especial per mitjà de l'assessorament per a la creació i posada en marxa de noves entitats, així com la formació per a la millora del funcionament de les entitats existents.

 

  • b) Accions d'assessorament als ciutadans i realització d'estudis, materials informatius, de difusió, divulgatius, etc., com guies, butlletins, treballs o estudis d'investigació social en el seu àmbit territorial, relacionats amb la participació ciutadana, la transparència i el foment de l'associacionisme.

 

  • c) Accions que fomenten l'accés i l'ús de les tecnologies d'informació i comunicació entre la població en risc d'exclusió digital.
     
  • d) Altres accions anàlogues.

 

Quan s'ha de sol·licitar?

Les sol·licituds es presentaran en el termini de 20 dies hàbils, a comptar de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el DOGV (número 8238, de 20/02/2018). L'incompliment del termini mencionat donarà lloc a l'exclusió de la convocatòria.

 

Què s'ha de presentar?

La sol·licitud (annex, document número 1) formalitzada en tots els seus apartats, ha d'anar acompanyada dels documents electrònics següents

  • a) Projecte presentat segons el model normalitzat (annex, document número 2). Les dades no omplides en aquest formulari no seran tingudes en compte als efectes de la valoració.

 

  • b) Només en els casos d'aquells projectes en què estiga previst el treball en xarxa, s'haurà d'aportar la declaració responsable subscrita pels representants de l'entitat sol·licitant, i les entitats participants, en què es manifeste la col·laboració en el disseny i/o l'execució del projecte a través de la metodologia de treball en xarxa (annex, document número 3). 

 

  • c) Si el compte bancari de l'entitat sol·licitant no estiguera donat d'alta en la Generalitat, o s'hagen de modificar-ne dades, haurà d'aportar-se, d'acord amb el que estableix l'Orde 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'administració de la Generalitat (DOGV núm. 6548 de 21.06.2011), la documentació següent:


1r. Model de domiciliació bancària (annex, document número 4), signat pel representant de l'entitat beneficiària, juntament amb els documents vàlids en dret que deixen constància fidedigna de la seua representació.

2n. Acreditació de la titularitat del compte bancari, així com de l'IBAN, que s'indique en el model de domiciliació bancària.

  • d) En el cas de federacions i confederacions, han de presentar una llista actualitzada de les associacions federades i/o confederades.

 

  • e) Qualsevol altra documentació justificativa dels mèrits que s'hagen al·legat per a la valoració.


Si l'entitat sol·licitant no està inscrita en el Registre de Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana, s'ha d'aportar, a més, la documentació següent:

 

  • a) Associacions, federacions, confederacions i unions d'associacions:


1r. Document públic acreditatiu de la inscripció en el Registre d'Associacions de la Comunitat Valenciana. En cas de no estar inscrita en aquest registre, còpia del document públic acreditatiu de la inscripció en el registre corresponent.

2n. Còpia de l'acta fundacional, en la qual conste l'acord adoptat en la data de constitució de l'entitat sol·licitant.

3r. Còpia dels estatuts de l'entitat, adaptats a la normativa vigent i en els quals conste la inscripció en el registre competent.

4t. Certificació acreditativa de l'actual composició de la junta directiva, en què s'indiquen el nom, els cognoms, el DNI dels integrants i el càrrec que ocupen.

 

  • b) Fundacions:


1r. Document públic acreditatiu de la inscripció en el Registre de Fundacions de la Comunitat Valenciana. En cas de no estar inscrita en el Registre de Fundacions de la Comunitat Valenciana, còpia del document públic acreditatiu de la inscripció en el registre corresponent.

2n. Còpia de l'escriptura pública de constitució de la fundació.

3r. Certificació acreditativa de l'actual composició del patronat de la fundació amb la indicació del nom, els cognoms, el DNI dels integrants i el càrrec que ocupen.

 

Impresos associats

[DOC. 1] SOL·LICITUD DE SUBVENCIONS PER A ENTITATS CIUTADANES DE LA COMUNITAT VALENCIANA

[DOC. 2] FORMULARI DE PRESENTACIÓ DEL PROJECTE . Subvencions destinades a Entitats Ciutadanes

CERTIFICAT DE JUSTIFICACIÓ DE GASTOS

 

Com sol·licitar-ho?

1. Presentació telemàtica de la sol·licitud acompanyada de la documentació requerida. 

2. Si la sol·licitud no reuneix els requisits i documents que s'assenyalen en les bases, la persona interessada serà requerida perquè, en un termini de deu dies hàbils esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb la indicació que, si així no ho fa, es considerarà que desisteix de la seua petició.

3. Les entitats ciutadanes sol·licitants hauran d'obtindre en la valoració un mínim de 50 punts per a rebre una subvenció, tenint en compte els criteris objectius de valoració establits en l'article 20 de l'Ordre 4/2016 i en la present convocatòria.

4. L'òrgan encarregat de l'ordenació i la instrucció del procediment serà la Direcció General de Transparència i Participació que en qualsevol moment del procediment podrà, d'ofici, acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.

5. L'examen i valoració dels expedients presentats, així com la consegüent proposta de concessió i denegació de les ajudes, correspondran a una comissió. 

6. Per a determinar la quantia subvencionada, es tindrà en compte l'adequació dels projectes presentats per les entitats als criteris de valoració determinats en la convocatòria.

7. La resolució de concessió o denegació de les subvencions correspondrà dictar-la al conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació.

8. El termini màxim per a resoldre les sol·licituds i procedir a la publicació de la resolució de concessió serà de sis mesos comptats des de la data de finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds. Transcorregut aquest termini, sense que haja recaigut una resolució expressa, hauran d'entendre's desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb l'article 24 de l'LPACAP. 

9. La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb l'article 45.1.b de l'LPACAP.


 

Com es tramita telemàticament?

Tramitar amb certificat electrònic. 

Per a més informació sobre els tràmits i requisits, feu clic en: GVA.es